dijous, 13 de gener del 2011

Opinión pública y espacio urbano en la Edad Moderna

Les ciutats modernes es constitueixen en espais privilegiats per acostar-nos a les diferents formes de construcció de l'opinió pública. En elles es donen cita pregoners, escriptors i lectors de molt variada condició socioprofessional, que inunden els carrers, places, mercats i teatres dels segles XVI-XVII amb paraules. Gasetes, almanacs, libelos, pasquins, avisos o pamflets, que circulen de mà en mà o es transmeten de viva veu, es converteixen, al costat dels llibres científics, els sermons o les obres literàries, en agents creadors d'estats d'opinió. Aquest llibre pretén analitzar l'impacte de tots aquests productes en la creació, circulació i influència de la informació en l'àmbit urbà, a fi de comprendre com, per què i en quina mesura van cobrar sentit els missatges ideològics, polítics i religiosos en ells continguts, capaços, en diferent grau i responent a fins molt diferents, de mobilitzar opinions i commocionar als actors del món modern.

Antonio Castillo Gómez y James S. Amelang (directores) Carmen Serrano Sánchez (editora). Opinión pública y espacio urbano en la Edad Moderna. Gijón: Trea, 2010, 544 págs.

Més informació i l'índex del llibre a Grafosfera.